Tuesday, November 16, 2010

See rong viib kaugele meid siit!

Minu bucket list'i kuulub kindlasti rongireis läbi Venemaa ja Aasia. Lugemismaterjali on selle ainestikulist Internetis küll ja veel, näiteks leheküljel trip.ee, klikkides siin või siin. Lehel leidub postitusi, kus antud teemade kohta annavad soovitusi ise teinud ja näinud asjapulgad. Silma jäi ka asjaolu, et postitused on juba aastaid vanad. Kas keegi enam siis ei käigi?

Igatahes mõtlesin ma üht teist siia edastada. Leidsin alustuseks hea pildi Trans Siberian Express'i ja mõndade teise sealpool maakera tegutsevate rongiliinide teekondadest, mis annab asjast hea ülevaate. (Klikka pildil, et paremini näha)


Väga huvitava nimega jäi silma veel organisatsioon VodkaTrain, mis pakub reise kahel marsruudil - Trans Mongolian Railway ja the Silk Road, mis läbivad Venemaad, Mongooliat, Hiinat, Kasahstani, Usbekistani ja Indiat. Reisi juhib keegi kohalik honcho, igas linnapeatuses uus. Reisitakse küll grupiga koos (max 15 in), aga peatustes ei ole mingit kohustust teisega koos hängida ja võib hoopis oma rada ajada. Leian, et üsnagi sobilik variant esmaskordsel reisimisel, sest näiteks viisade ajamisel ollakse toeks, samuti otsitakse majutus. Toitlustus jms on oma kohustus.

Väidetavalt on VodkaTrain odav reisimisviis, sest öömajad otsitakse taskukohase hinnaga, mistõttu võivad nad jällegi keskustest kaugel asuda ja nii mõnigi leiaks veel üks kaks asja mille kallal vinguda. Rohkem infot saab nende üsna asjalikult kodulehelt klikkides siia!

Kui soovid rohkem vabadust liikuda, kasuta näiteks Trans Siberian Express'i teenuseid. Noh ja muidugi on olemas sellest ka virtuaaltuur, mis te siis arvasite? Vaata siia ja sõida läbi Venemaa avaruste oma voodis või kontoritoolis :) Moskvast Vladivostoki, mis asub teises Venemaa otsas on Google'i andmetel 9225 km ja sõit kestab keskmiselt 7 päeva. (Note to self: paki kaasa kaardid, mõned raamatud, vardad ja lõng)

Trans Siberian'iga sõites on võimalik siis vahepeal suunda muuta ja istuda näiteks Trans-Mongolian'i rongile ja sõita Hiinasse (kestus 6 päeva). Sellisel juhul istutakse ümber kohas nimega Ulan-Ude. Teistpidi sõidetakse Pekingisse ka Trans-Manchurian'i rongiga.

Rääkides lõpututest võimalustest, siis see on kindlasti siin üks päris asjakohane teema. Minule isiklikult sümpatiseerib rongisõit muidu üsna hästi - rohkem ruumi ja vabadust liikuda, kui bussis. Miinuseks ilmselt pikem aeg, mis kulub reisile, probleemid hügieeniga ja söögiga, lisaks tegevusettus, sest mingi hetk ikka ei jaksa enam aknast Venemaa tühermaad jõllitada. Samas võib alati kombineerida erinevaid transpordivahendeid, näiteks üks ots rongiga ja tagasi lennukiga.

Üks huvitav marsruut köitis ka mu silma oma nimega - The Passport Troika. Selle puhul on tegemist ringreisiga, mille jooksul sõidetakse läbi Hiinast, Venemaalt ja Mongooliast. Teemakohane pilt allpool (punased kastikesed tähistavad päeva, oranžid peatumist). Allikaks üsna minule üsna sümpatiseeriv leht, kuhu on suudetud kokku kuhjata vajalik informatsioon ja suur valik erinevaid route, mida läbida. Click here! Ja kuigi tegu on jällegi niivõrd kuivõrd pakettidega, siis saab ikkagi head infot ja ideid oma marsruudi koostamiseks rongiliiklust kasutades.


Oluline punkt selliste reiside puhul on kindlasti erinevate viisa ja muude reisidokumentide nõuetega kursis olla kogu läbitava marsruudi vältel. Samuti tuleks uurida Aasia riikides viibimise aja ja viisa nõudeid, nendega olevat ka omaette teema. (Note to self: Hunnikuga passipilte kaasa) Viisade taotlemine toimub välisministeeriumite ja kuna antud juhul asuvad enamus neist näiteks üle lahe Soomes, siis kulub posti teel asjaajamisele ikka natuke aega. Paljudes Aasia riikides kehtib poliitika, et saabumisel peab olema näitada ka lahkumist tõestav pilet koju tagasi või kuskile edasi.

Head uurimist!

No comments:

Post a Comment